04 lutego 2016

The Bird Book TAG

Hejka Kochani! 

Na wstępie chciałabym Wam podziękować za dobre rady w sprawie rozkręcenia bloga ;) Już w sumie chyba nie jest tak źle, bo dziś "stuknęło" u mnie już ponad 30 tys. wyświetleń bloga :) Dla mnie to bardzo dużo, zwłaszcza, że jestem jeszcze początkującą blogerką. Każde miłe słowo odnośnie mojego bloga jest dla mnie bardzo cenne. 

Dziękuję też Lence za nominację do TAGu, jednak tym razem spróbowałam wymyślić własny, autorski, oryginalny TAG książkowy "The Bird Book TAG" ;) To idealny TAG dla miłośników ptaków....zaczynamy


1. SÓJKA, czyli książka, której nie dałeś rady przeczytać do końca i odstawiłeś w połowie? 

Ostatnią taką książką, którą odstawiłam w połowie była książka Marii Czubaszek i Artura Andrusa "Każdy szczyt ma swój czubaszek". Byłam pozywtywnie nastawiona na tą książkę, bardzo lubię humor pana Andrusa, pani Marii w sumie też, ale jakoś mnie przynudziła, odstawiłam ją po kilku rozdziałach. Może innym razem uda się wypożyczyć i przeczytam do końca. Chyba po prostu nie do końca zgadzam się z pewnymi poglądami pani Marii. 



2. SOKÓŁ, czyli książka, którą przeczytałeś, bo zachęciła Cię do tego okładka?

Miałam dwie takie książki, które przeczytałam ze względu na okładki... jedną z nich jest "Życie Pi" a drugą "Afrykańska Love Story" - na jednej okładce widnieje przepiękny tygrys bengalski a na drugiej słonik, który "całuje" trąbą swoją opiekunkę. No cóż...kocham zwierzęta to i okładki mnie skusiły. Obydwie książki są wspaniałe i opowiadają piękne relacje człowieka ze zwierzętami. 





3. SKOWRONEK, czyli jaką książkę lubisz czytać o poranku...?

Pamiętam, że dobrze mi się czytało o poranku książkę "Paryż na widelcu". Bardzo lubiłam podczas śniadania (kiedy spokojnie jadłam) a obok - książka, w której można się "zanurzyć" - i przemierzać uliczkami Paryża - miasta zakochanych, jednej z najsłynniejszych metropolii świata. Marzę o podróży do Paryża. 




4. SOWA, czyli jaką książkę lubisz czytać w nocy.

Ostatnią książką jaką lubiłam czytać w nocy, a właściwie serią książek, są książki Camilli Lackberg. Zaczęłam się zachywcać jej powieściami od niedawna i jakoś najbardziej "podchodzą mi" w nocy, tuż przed snem. O dziwo, po nich jakoś łatwiej zasypiam, co jest dobre, bo od pewnego czasu cierpię na bezsenność, ale może w tym poście nie będę przynudzać o swojej depresji ;)



5. BOCIAN, czyli najlepsza książka na długie podróże.

Mogę śmiało Wam polecić taką książkę, którą sama czytałam kiedyś jak jechałam długo pociągiem ( 6 godzin z Warszawy do Rzeszowa) i czytałam "List w Butelce" Nicholasa Sparska. W ciągu całej podróży udało mi się przeczytać prawie całą książkę, a końcówkę przeczytałam w drodze powrotnej. Piękna książka, ale szkoda, że się tak smutno skończyła :)



6. SŁOWIK, czyli którą przeczytałeś śpiewająco, czyli jednym tchem :)

Taką książką, była wspominana już wiele razy przeze mnie, "Afrykańska Love Story" Daphne Sheldrick - opiekunce osieroconych słoniątek w Kenii. Zakochałam się w tej książce i polecam wszystkim. 



7. MEWA, czyli książka idealna do poczytania nad morzem, na plaży 

Polecam na plaży poczytać książkę Anny Świątek "Japonia w sześciu smakach" :) Nie tylko miłośnikom Japonii :D I wy też będziecie w dobrych humorach podczas jej czytania - bardzo przyjemnie się czytało. 




8. PINGWIN, czyli książka opowiadająca/która dzieje się w zimnych krajach/rejonach świata. 

Tutaj mogę Wam polecić książki Marka Kamińskiego albo Jaśka Meli o wyprawach na bieguny. 



9. STRUŚ, czyli książka, którą najchętniej schowałbyś w piasek (czyt: czyli, że żałujesz, że ją przeczytałeś)

Ostatnią taką książką, którą żałuję, że przeczytałam była powieść Katerinne Webb "Echa Pamięci" oraz "Jedwabnik" Roberta Galbraitha. Po obydwu z nich czułam jakiś niesmak, obrzydzenie. Mimo pozytywnych wcześniejszych opinii lub opisów z tylnej okładki, nie przekonały mnie.  Nie polecam. 




10. PAPUŻKI NIEROZŁĄCZKI, czyli książka, którą poleciłabyś swojej najlepszej przyjaciółce/przyjacielowi

Mam kilka książek, które poleciłabym moim przyjaciółkom - "Ania z Zielonego Wzgórza" - bo opowiada o pięknej przyjaźni Ani z Dianą, "Ostatnia Piosenka" - bo opowiada o przemianie jaką przeszła  Ronnie, "Jesienna miłość" - która wzruszyła mnie kompletnie i pokazuje, że nie tylko piękni i zdrowi ludzie mają szansę znaleźć miłość. 







Do tego TAGU  nominuję






10 komentarzy:

  1. List w butelce przede mną... Zobaczymy, co mi z tego wyjdzie. Kochana, masz literówkę w papużki nierozłączki ;)
    I dziękuję za nominację! Postaram się zrobić jak najszybciej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, spieszyłam się bardzo jak pisałam post, dzięki za czujność ;) List w butelce bardzo polecam :D

      Usuń
  2. Pomysłowy ptasi tag, Aniu! :)
    Czytałam kilka z tych książek, między innymi Sparksa oraz tę o Japonii i mnie również się podobały. "Jedwabnika" chciałabym przeczytać, a także tę o Paryżu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj podczas spaceru do parku wpadłam na taki TAG ;) musiałam tylko powymyślać ptaki, które by pasowały do tego książkowego tagu. W ogóle lubię Tagi i chciałam wymyślić jakiś swój, który i pomyślałam o ptasim tagu ;)
      a która ksiażka Sparksa Ci się podoba najbardziej?

      Usuń
    2. Przeczytałam dopiero trzy lub cztery książki Sparksa i najbardziej z nich podobał mi się "Anioł Stróż", którego mogę polecić :)

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo za nominację! Mam jeszcze jedną, ale postaram się do końca lutego zrobić :) Z twoich propozycji nie czytałam żadnej. Tylko oglądałam "Ostatnią butelkę" oraz "Życie Pi"! Obydwa filmy bardzo mi się podobały, ale nie wiem ile różnią się od książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację!
    Przepraszam, ale nie wiem czy znajdę czas, żeby odpowiedzieć na Twój tag, dlatego teraz tak na szybko bym na niego odpowiedziała.
    1. SÓJKA, czyli książka, której nie dałeś rady przeczytać do końca i odstawiłeś w połowie?
    Proces - Franz Kafka
    2. SOKÓŁ, czyli książka, którą przeczytałeś, bo zachęciła Cię do tego okładka?
    Hinduska miłość - Javier Moro
    3. SKOWRONEK, czyli jaką książkę lubisz czytać o poranku...?
    Hrabia Monte Christo - Aleksander Dumas
    4. SOWA, czyli jaką książkę lubisz czytać w nocy.
    Ludzie, którzy jedzą ciemność. Prawdziwa historia o dziewczynie, która zaginęła w Tokio i o złu, które ją pochłonęło - Richard Lloyd Parry
    5. BOCIAN, czyli najlepsza książka na długie podróże.
    Tygrysie Wzgórza - Sarita Mandanna
    6. SŁOWIK, czyli którą przeczytałeś śpiewająco, czyli jednym tchem :)
    Złodziejka książek - Markus Zusak
    7. MEWA, czyli książka idealna do poczytania nad morzem, na plaży
    Alibi na szczęście - Anna Ficner-Ogonowska
    8. PINGWIN, czyli książka opowiadająca/która dzieje się w zimnych krajach/rejonach świata.
    Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak - Jacek Hugo-Bader
    9. STRUŚ, czyli książka, którą najchętniej schowałbyś w piasek (czyt: czyli, że żałujesz, że ją przeczytałeś)
    Pięćdziesiąt twarzy Greya - E L James
    10. PAPUŻKI NIEROZŁĄCZKI, czyli książka, którą poleciłabyś swojej najlepszej przyjaciółce/przyjacielowi
    Cień wiatru - Carlos Ruiz Zafón

    Bardzo serdecznie dziękuję za wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odpowiedzi ;) Widzę, że też sporo czytasz i chyba mamy podoby gust czytelniczy. Czytałam Hinduską Miłość, też mnie okładka zachęciła. Cień Wiatru - piękna książka, ale o Tygrysich Wzgórzach nigdy nie słyszałam, chociaż tytuł brzmi zachęcająco.

      Usuń
    2. Kiedyś dużo czytałam, ale od jakiegoś czasu nie mam weny, więc nic już nie czytam:/
      Tygrysie Wzgórza to piękna książka, polecam. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/103346/tygrysie-wzgorza

      Usuń
  5. Czytałam tego Clarka. Anglik w Paryżu to jest dopiero jazdaaa. Płakałam ze śmiechu. Niesamowite. Kocham Anglików za to ich cierpkie poczucie humoru. Fajna sprawa. Gratuluje Aniu tych 30 tys wejść. Ludzie lubią Cię czytać bo fajnie piszesz.

    OdpowiedzUsuń

Jak wyrwać się ze szponów depresji

Dzień Dobry :) Jak to dobrze wrócić do blogowania. Ledwo napisałam swój pierwszy post (po długim czasie nieobecności tutaj), a już dziś...